15.den São João da Madeira – Porto

Ušla jsem 35km!! Jsem v Portu ty vogooo!!! TAK nadšená jsem! Pyšná na to, že jsem to dokázala a zároveň hotová z toho jak překrásný místo Porto je!! No ale zpět… Ráno jsem nemohla spát a tak jsem v 6 vstala a zabalila si. Spolu s Inge, která v tenhle čas vstává pravidelně, jsme zapadly do prvního otevřenýho café na hlavním náměstí města. Dala jsem si kafe, sendvič a zase tu čoko věc. Po snídani jsme se trochu ztratily, ale hned se zase našly. Před Malaposta byl hnusnej obří, příkrej kopec. Ve Ferradai jsme si zase sedly na kafe a dortík. Tyhle odměny za kopce mě hodně ba 😀 Dortík vypadal fakt hrozně dobře, ale byl strašně hnusnej 😀 Chutnalo to jako marshmallow a i to mělo takovou strukturu… No nechutnal mi. Pan v café byl ale hrozně hodnej a pohostinnej. Dokonce si i odškrtával, kolik lidí ho už navštívilo z jaký země.

Pak už to zas bylo do kopce po vesničkách. V Grijó jsme se s Inge musely rozloučit. Já šla dál do Porta a ona zůstávala. Bylo to zase trochu smutný, ale i o tom je camino a já se těšila, že zas půjdu sama.. Netrvalo to dlouho a spojili jsme se s Juanem Antoniem (ten co neumí jinak než španělsky) takže bylo fajn vědět, že jdete s někym, ale nemusíte se s nim bavit 😀 Na oběd jsme se stavili v další vesničce, dala jsem si fazolovou polívku a salát (no nejim tady jen sladký 😀 ).

Pak už jen následoval delší mírnej kopec starou římskou cestou a pak už jen dolů do Porta. Po cestě se k nám přidává Vicky, kterou potkáváme na cole v baru a to už jsme na předměstí Porta. Poslední kilometry byly trochu úmorný, protože se jde po strašně dlouhý cestě, která je jen rovná a kolem vás jezdí tramvaje… Ale za ten příchod k mostu ze kterýho vidíte celý Porto to stojí ! Bože! Fakt jsem nečekala, že je to tu tak krásný! Udělali jsme si tu pár fotek, protože ani jeden z nás nemůže uvěřit, že už jsme tady. Pokračovali jsme k Sé (katedrále) pro razítko, kousek odtamtud jsme se už úzkýma rozkošnýma uličkama dostali až k hostelu, který jsem si rezervovala den předem spolu s ostatníma. Hostel Alive, přímo v centru za přijatelnou cenu a moc pěknej. Zabrali jsme celý pokoj, což bylo taky fajn, nemít tam žádný cizáky 🙂

Odpočinuli jsme si a večer cestou na večeři jsme se složili a dali si vyprat oblečení. A bože, to bylo to nejlepší rozhodnutí! TAK krásně po takový době zase voní!!! Nedělám nic jinýho než, že k tomu pořád dokola čichám 😀

K večeři jsem si dala typickou Francesinhu, což je hodně kalorickej sendvič plněnej masem, klobásou, sýrem a vejcem a celý je to politý nějakou speciální omáčkou. Cestou zpátky na hostel všude kolem hrajou muzikanti, spousty lidí sedících venku, co popíjí a tak. Porto v noci prostě hodně hustě žije, fakt parádní atmosféra. Já jsem po tolika km docela unavená tak jdu spát, hlavně taky proto, že zítra mě to čeká zas…

Dnes ušlápnuto: 35,5km

Dnes utraceno: 3e za vyprání a vysušení prádla, hostel asi 25e se snídaní, 12e francesinha + 3e pivo